Monday, September 24, 2012

Diş Çürüğünü İyileştirmek


Diş Çürüğünü İyileştirmek (Cure Tooth Decay -Ramiel Nagel) diye, sevdiğimiz arkadaşımız, şifa uygulayıcımız, sevgili Lale'nin bana verdiği kitabı dün itabarı ile okumaya başladım. Bir anda yeni öğrendiğim onlarca şeyi sorgulamaya başladım.

Hiç bir zaman vejeteryan ya da vegan olabileceğimi düşünmedim ama hiç bir zaman matematik felsefesinde doktora yapacağımı da düşünmemiştim. Kendimiz hakkındaki düşüncelerimizi kısıtlamaya gerek yok ama hala veganlıkta ve vejeteryanlıkta bana doğal gelmeyen bazı şeyler var. Vegan ailelerin bebeklerini emzirmemelerini ve balık yememeyi aklım almıyor. Ama herkes için her şey farklı etki yapıyor. Eminim ki balık yememenin fayda ettiği kişiler de vardır...

 Nagel'ın kitabı bazı şüphelerimi doğruladı. Bir önceki yazımda süt ürünlerini kesince kendimi daha iyi hissettiğimden bahsetmiştim. Nagel'e göre süt ürünleri tüketildiğinde bizim rahatsız hissetmemize neden olan faktör pastorize edilmiş olmaları, yani süt ve süt ürünlerinin kendileri değil. Bu nedenle şimdi şöyle bir şey deneyeceğim. Ot yiyip, yaylada dolaşan hayvanların sütlerinden bulup en azından kefirle deney yapacağım. Bakalım dişlerimdeki çürük ya da hassasiyet geçecek mi.

Okuduğum doğal beslenme kaynaklarında birbirine ters düşen bilgiler üzerinde daha düşünmem lazım. Buraya da sonra yazacağım düşüncelerimi. Ancak hepsinin ortak ve hararetle söylediği şey: şekerden ve beyaz undan kesinlikle uzak durun! Kandaki şeker seviyesinin devamlı inip çıkması vücudumuzdaki minerallerin kaybına ve bazı hastalıkların, çürük de için de olmak üzere, oluşmasına neden oluyor. Bu gün itibarı ile sigarayı bırakır gibi şekeri bırakma işine kalkıştım. Bu durumda 7 gün boyunca, şeker içeren meyveler de dahil olmak üzere, hiç bir şekilde şeker tüketmiyorum. Hatta Nagel, çürükler iyileşene kadar ya da dişlerdeki hassasiyet geçene kadar tamamen şekerden uzak durmayı öneriyor. 7 gün içinde ne hissettiğime bakarak bu süreci uzatmayı deneyebilirim. Bakalım şekersiz yenecek neler bekliyor beni..

Bu konuyla ilgili diğer İngilizce kaynaklar:
Benefits of Vitamin K2
The Weston Price Foundation

Fotoğraf: 2007-Karaburun sahilleri

No comments:

Post a Comment